A képeken szereplő személyek nem járultak hozzá a róluk készült fotók más weboldalon történő megosztásához, csak kizárólag a jelen blogon. Az oldalon MEGJELENT ÍRÁSOKAT ÉS FÉNYKÉPEKET A SZERZŐI JOGRÓL SZÓLÓ 1999. ÉVI LXXVI. TÖRVÉNY ÉRTELMÉBEN AZ ENGEDÉLYEM NÉLKÜL MÁSHOL KÖZZÉTENNI TILOS.

2016. szeptember 16.

Start Visegrádnál!

OKT-165   Sorszám: 81

Nagy-Villám - Fellegvár - Kálvária - Visegrád, komp

2.8 km
250m (vissza)
0 óra 42 perc (na majd meglátjuk :D  )

Célpont választás

Amint fent is látszik első igazi kéktúránkon Visegrádra mentünk. A hossza 2,8 km nettó, bőven alatta van a 10-15-ös határnak. Igazából érzelmi okokból mentül elsőként ide, illetve mert itt már volt némi terepfelderítés kettesben V.-vel pár héttel előtte. Akkor töltöttünk egy romantikus kettesben szervezett túrát gyerekek nélkül a környéken. Volt alkalmunk látni a két pecsételő pontot is, amit érintetünk túránkon, így logikus volt több szempontból is, hogy ide menjünk. A szakaszt oda-vissza terveztük lejárni, mivel bárhogy próbáltam, sem kőtúrát nem tudtam szervezni belőle ~10-15 km-es hosszal, sem busz csatlakozással nem tudtam megszervezni, hogy hosszabb legyen.

Motivációs tényezők

Kapásból adott a motiváció! A Visegrádi fellegvár és a bob pálya. Ráadásul a fellegvár minden hónap utolsó vasárnapján ingyenes látogatható 26 év alatt, illetve 18 évnél fiatalabb kiskorúnak és kísérő szüleik számára.
Geoládát ezúttal nem vadásztuk, mert az előtte már letudtak V-vel kettesben, de megmutattuk a srácoknak a rejteket.
A másik fő motiváció O-nak az új túracipő felavatása. Nem tudom másoknál hogy van, de nekünk mindig az új ruha-cipő-bot stb... felavatása a legsürgetőbb tényező. :D Kár, hogy ezt nem lehet pénztárcával győzni. :)
Próbáltuk még bevetni a kompot is, de ez inkább visszatartotta a srácokat, egyöntetű "NE MENJÜNK ÁT!!!" felkiáltás volt a reakció. (pedig én úúúúgy szerettem volna..) Azért megnéztük. :D

A túra

Kocsival érkeztünk a kompnál lévő pecsételőhely közelébe. Ingyenes parkoló egy jó nagy placcon van, eltévesztetetlen, pont szemben van a komppal. Összeszedtük a motyónkat és elindultunk életünk első kéktúrájára!
Megnéztük az átkompoló autókat, és már mentünk is az első pecsételésre! :) Mivel ekkor még csak 2 füzetünk volt, így ezekbe pecsételtük csak. Bármelyik irányba is folytatjuk az utat, úgyis vissza kell térni, és akkor pótoljuk a kimaradt pecséteket a gyerekek füzetébe, elvégre becsülettel lejárták a szakaszt. Mire befejeztük egy hölgy már várt a pecsétre, ezt biztató jelnek vettem.

Ki más pecsételne mint O!?

Itt tudtunk pisilni is. A képeken látható narancssárga épültet mögött van a  WC. A női mosdó rendben volt, de a párom szerint a ffi maga a katasztrófa. :(
Az aluljárón áthaladva követtük a városon keresztül a jól látható kék jelzéseket. A vendéglő macskáit megsimogatva érkeztünk el a hegyre vezető út végéhez. A várig összesen csak egy csoport idegen (Lengyel?) felnőttel találkoztunk. Elég sokat pihentek így beértük őket, és büszkén mondtam a gyerekeknek fent, hogy lám-lám, leelőztek egy rakás felnőttet! Viszont mire felértünk mi is többször megálltunk pihegni. Főleg én ziháltam.... Khmm..khmm... Persze az sem segített, hogy eszembevillant milyen jót pihenhet otthon a felavatásra váró túrabotom... Akkor volt az izgatottság és a készülődés, hogy nemes egyszerűséggel otthon maradt.
Az út igazán szép volt a fák között, nem okozott gondot a feljutás. Az út könnyen járható, a rajta lévő kövek csak segítették a kapaszkodást a cipővel. Jó hogy lent pisiltünk, mivel többször kerülgettük egymást a  Lengyelekkel nem igazán lett volna alaklom könnyíteni magunkon, az útról letérni és elbújni pedig nem nagyon van lehetőség. Fiúk előnyben....
A várhoz felérve tudatosult bennem, hogy itt nem is fogunk pecsételni. Maga a vár látogatása nagyon jó élmény volt!

Igaz rengetegen voltak, már-már túl sokan is, de hát erre lehetett számítani. Az utolsó nyári napokat és a kedvezményes látogatást láthatóan sokan igyekeztek kihasználni. Egyébként itt volt alkalom ismét mosdó látogatásra. A helység rendben volt, külön fizetni nem kellet  érte. ;)
Ami számomra furcsa volt az a viaszbábú kiállítás, Én kicsit nagyobbra számítottam, összevissza két életkép volt kiállítva. De egy szavam sem lehet. Normál esetben ennek látogatása + 200 Ft lett volna. Mindenki döntse el maga megéri e.

Az egyik életkép.

A kilátás pazar. Már az első "szinten" gyönyörködtünk, pedig a kilátás még csodásabb a legfelesőbb részeken! Sajnos az idő nagyon párás volt, így a képek egyrészt nem is lettek valami jók, másrészt nem is adják vissza a látvány monumentalitását!

Kilátás a Dunakanyarra, ami életben még szebb mint képen!

Az ott már a Szentendrei sziget.

Pont  ráláttunk Pufókára. Ki tudja miért, de ez a tény mindig elvarázsolja a csemetéket és örömmel kiáltanak fel, "ott a kocsink-ott a kocsinak".
O. szerint ez jó, mert látnánk ha valaki ellopná. Biztosítottam róla hogy ha valaki ellopná, én azt nem szeretném innen végignézni. Ha viszik vigyék úgy, hogy nem látom.
Innen nézve a Börzsönyi szakasz valami csodás lehet. Én még soha nem jártam ott, nagyon várom azt a szakaszt (is).
A várat elhagyva beindult a nyafogás, hogy sokat kell e még menni..... Azt hiszem elég jól megúsztuk eddig. :)
Gyorsan el is fogyasztottunk egy-egy jégkását, ami mindenkire nagyon jó hatással volt, így egy időre a nyafogást is felváltotta az elégedettség. A kútnál öntöttünk friss vizet a palackokba, mert ekkora már tisztességesen felmelegedett ami nálunk volt. Egy kis cicamosdást is ejtetünk, noha már sorbaállás volt a kútért. :D Augusztusban lehetett ebédelni is a vár melletti valamelyik vendéglátónál, mi nem tettük.

Másodszorra is nekirugaszkodtunk hát. A "bazársor" épületei mögött kell elindulni, ahol szintén lehetett volna pisilni. Ez ha lehet, még szebb szakasza volt az erdőnek. Szelídebb és barátságosabb. Nyíltabb a tér, és igen jó kis fotótémák voltak benne. L.-el fotóztunk is párat ismét. Mivel ez az út közvetlen visz a bobpálya, és a Nagy villám étterem közös parkolójába, így sokan választják. Ennek megfelelően szép számmal jöttek-mentek, ja kérem, vasárnap van! Könnyed séta volt, csodálkoztam is milyen hamar felértünk. Arra viszont számítani kell, hogy ha autóval érkezetek ide ebben az időszakban, napi 1000 ft-os parkolási díjat szednek. Ha csak bobozni akartok és 1-2 órát töltötök itt, akkor is.... :( No komment....

Mivel jártunk már itt hamar eltaláltunk a kilátónál lévő pecsételőhöz. Ez az ajtón van elhelyezve, így gondolom ha zárva van akkor is lehet pecsételni. Most minden esetre nyitva volt, de olvastam beszámolókat, amik szerint nem minden esetben tartják be a nyitvatartási időt. Ha fel szeretnétek menni, ezzel számoljatok. Mi addigra már kigyönyörködtük magunka a Dunakanyar pazar panorámájában, így ezt kihagytuk.
Azért a kilátó melletti árnyékos padokon pihentünk egyet, elfogyasztottuk a banánunkat amit az útra hoztunk, és megnéztük a már levadászott láda rejtekét.

Kéktúránkat itt szakítottuk félbe, és visszafordultunk. Így oda-vissza jártuk meg a távot, csak a városban tettünk egy rövidítő eltérést az útvonaltól visszafelé. Ilyenkor már  az újra és újra előtörő nyafogást is könnyebb kezelni, elintéztük egy "ti is tudjátok hol parkoltunk" felkiáltással. :)

A visszaút "termése".

Visszafelé elég sokan jöttek szembe a várhoz menet felfelé. Több kisgyermekes csapattal is találkoztunk (2-3 éves csemetékkel) Nem haladtak valami jól, én magam nem is küzdeném fel az ilyen kicsiket ide, olyan vékony talpú lábbeliben semmi esetre, mint amikben a szembejövők tették.

Összességében az első túra jól zárult, és szendvics sem romlott meg a kocsiban mire visszaértünk. :D
5-6 évesekkel már simán bevállalnám.

A füzet szerint 42 perc lett volna az út, de ha leszámolom a várban töltött időt, ez még akkor is kevés lett volna. Igazság szerint a legmeredekebb részeken nem is tudtunk volna gyorsabban haladni a gyerekek nélkül sem.
Terveztem elindítani a telefonomon lévő túraappot, de sajnos odafelé elfelejtetem, így csak a visszaút adatai vannak meg.

A telefonom szerint 2,92 km távolságot tettünk meg 55 perc alatt  LEFELÉ menet, átlagosan 3,1 km/h sebességgel, 310 m szintkülönbséggel!