A képeken szereplő személyek nem járultak hozzá a róluk készült fotók más weboldalon történő megosztásához, csak kizárólag a jelen blogon. Az oldalon MEGJELENT ÍRÁSOKAT ÉS FÉNYKÉPEKET A SZERZŐI JOGRÓL SZÓLÓ 1999. ÉVI LXXVI. TÖRVÉNY ÉRTELMÉBEN AZ ENGEDÉLYEM NÉLKÜL MÁSHOL KÖZZÉTENNI TILOS.

Gyerek felszerelés....

Szóval gyerekkel túrázni más mint felnőttekkel (jó esetben :D  ) Itt van mindjárt a nyilvánvaló, a gyereknek minden vacak kell! De tényleg! Miért lenne ez másként, ha túrázásról van szó? Ezért aztán próbálom folyamatosan a tapasztalatok megszerzésével egy időben, folyamatosan összeszedni itt, hogy mi kell, mi nem, és hogy mi vált be, és mi nem.... Nekünk.... mert hogy nincs 2 egyforma család.

• Kineziológiai tapasz:   Az én srácaim örököltek tőlem egy érdekes lábformát, amihez bokasüllyedés jár. Ennek következtében sokat fáj a lányom talpa ha többet megyünk. a 2790 Ft-os Q.... betűs cipőben nagyon hamar megfájdult. Tapasztalatlan túrázóként könnyű beleesni egy ilyen hibába, hogy hosszabb távra indulunk arra alkalmatlan cipőben. Nem is igazi túracipő volt a szóbanforgó darab, nem is ajánlom csak városi kirándulásra max. Vettünk neki egy profi Gellert túracipőt. Viszonylag olcsó külföldről rendelve. Választhattunk volna egy használt márkásabb darabot, mert újra 50.000 Ft-ot kiadni sem kedvünk, sem lehetőségünk nincs. Így gondoltuk kipróbáljuk. Saját tapasztalat már van hasonló árkategóriás Karrimor cipővel, többé-kevésbe megelégedéssel. Ígérem később beszámolok miként vált be, egyenlőre kevés, ambár jó tapasztalataink vannak vele, az egyik legfontosabb tekintetben azonban még nem sikerült tesztelni, vagyis, hogy beázik e, avagy sem! Minde esetre ebbe már most jobban  bírtja a gyaloglást, de a túra vége felé már jelezte, hogy fáradtabb a lába. Végül kineziológiai tapasszal sikerült orvosolni a dolgot, ami nekem is bevált más esetekre. Próbát is tettünk, a fél lábra ragasztottunk csak tapaszt. Egyértelműen az a lába volt elfáradva jobban, amin nem volt tapasz. Ha valakit érint így tettük fel:

A egyes tapaszok egészségpénztárra is vásárolható.
Szóval egy jobb túracipő feltétlen szükségeltetik! Kísérletezni kell, kinek mi válik be. Azt csak halkan súgom, hogy bakancs még inkább jó....

• Túrabot: A túrabotról röviden már szóltam a Visegrádi szakasz leírásakor itt: Jókedvű "zsiványok".   Hol kell e nekik bot? Ha a gyereket kérdezzük naná! Felesleges flancolásnak tartottam az első túrákon, ami V.-nek még most is meggyőződése szerintem. Persze, ő az Északi-középhegységben nőt fel, ha akarta volna se tudta volna úgy eltölteni a gyerekkorát, hogy ne alkalmazkodott volna a felszíni formákhoz a mozgáskultúrája. Nem is gondolná az ember, de nagyon meglátszik a különbség köztünk (én a nagyalföldön töltöttem életem első majd 20 évét). Szóval ő megy mint a zerge, mi meg kis (immár) Kisalföldiek csak szerencsétlenkedünk a meredekebb részeken. Így hamar kisegítettük magunkat egy-egy alkalmas faággal az utak mentéről, ha éppen akadt, és főleg 3! Csakhogy ezek két meredek szakasz között hamar ránk, felnőttekre hagyományozódtak a lankásabb vagy síkabb részeken, hogy aztán a következő kaptatónál megint hiányozzanak. Persze nem csodálkozom, egy 25-30 kilós gyerek keze könnyen elfárad ezekkel a vastag faágakkal. Bár különböző okok miatt sokan a fa túrabotot favorizálják, végül vettem egy Decathlonos Quechua Forclaz 500 light túrabotot magamnak. Az első túrára ezt sikeresen elfelejtettem elvinni, így az első próbára egyből egy Quechua Forlaz 300 túrabot társaságában vehetett részt. Ez alapvetően a gyerekeknek szántam próbára, vajon kell e nekik, beválik e számukra, érdemese e mindegyiknek venni? Hogy miként teszteltük arról itt olvashatsz bővebben: Jókedvű "zsiványok"   L. már 12 évesen 164 cm magas, így esetében egyértelmű volt, hogy felnőtt túrabotot igényel, O. viszont csak 134 cm körül van. Nem tudom pontosan mitől "gyerekbot" egy gyerekbot, mert a győri Decathlonban nem volt, így kézbevenni, megvizsgálni nem nyílt alkalmunk.  Józan paraszti eszemmel arra gondolok, hogy kisebb súlyra tervezték, így konstrukciósan nem olyan erős. Saját botom megvolt, így azt már láttam, hogy magasságra beállítható O. 134 centijéhez is, tehát felnőtt botot vettünk, és veszünk legközelebb is. Nem látom értelmét a gyerekbot választásának. (talán kisebbre csukható, és gyerek zsákba is befér ezáltal, ezt nem tudom, de koruknál fogva a mieink már eltudják ezeket is tenni a zsákba...... ha,.... nem mi cipelnénk mindent a saját zsákunkba :D ) Végeredményként azt mondhatnám, hogy nem bántam meg beszerzésüket. Én gyerekkorom korom óta sokat megyek gyalog. Anno az iskola 2,5 kilométerre volt tőlünk, amit biciklivel vagy időjárás függvényében gyalog tettem meg, és ha bármiért a városba kellett menni, vagy épp a nagymamámhoz, akkor az szintén gyalog tettük meg, cirka 5 kilométeren oda vissza. Szóval a (vízszintes) gyaloglás nem okozott gondot soha. Ennek következtében én csak emelkedőkön fel vagy lefelé menet látom szükségességét, de talán ez azért van, mert még csak gyerek távon volt alkalmam kipróbálni. Talán egy hosszabb túra esetén sík terepen is érezném előnyét. A két botot összevetve nekünk a  kicsit drágább, 500-as változat jobban bejön. Nevéből is láthatóan a súlya könnyebb, kisebbre csukható, markolata puha szivacsos, nem tudom ez esőben előny lesz e...? (Azóta volt alkalmam tesztelni esőbe sajnos, nem vizesedett át) Száraz időben mindenképp az, kényelmesebb markolni, mint a 300-as merev műanyag markolatát.  Hűvös időben gondolom ez az előny még inkább előjön, bár az izzasztó melegben is van létjogosultsága. Pántjaik tekintetében is az 500-as modell vezet. Neki egy párnázott szélesebb pánt jutott, ami gyerekkéznek még fontosabb mint nekünk, de azért én se cserélném el. Viszont mindkettő túl bő, még legkisebb beállításnál is. Nekem mondhatni gyereknyi csuklóm van a 174 cm-es magasságomhoz, így jómagam is érzem ennek hátrányát. A szivacsos kialakítás miatt a komolyabb botunkon sajnos nem is megoldató ennek házi alakítása, mivel szélesebb is ezen a részen a pánt, így semmikép nem varázsolható a markolat fedele alá. Nekem még megfelel így, de a gyerekeknek bizonyára kényelmesebb lenne sokkal rövidebb hurokkal. Ebből a szempontból jobb a hevederes változat, bár legfrissebb tapasztalataim szerint használat közben annak beállítása könnyen elcsúszik.
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         Mindennel együtt azt kel mondjam, jó hogy vettünk őket, nem bántam meg! Bár a túra végén a gyerekeinek hajlamosak voltak a rendeltetési céljuktól eltérő használatra (lás: 2×vágtak sípcsonton vele, illetve többször kiakarták próbált kardként való alkalmazásának lehetőségeit) mégis nagy hasznát vettük. L. különösen hajlamos arra, hogy elhagyja magát, és ne menjen bele olyan (egyébként) biztonságos dolgokba, amiket még nem próbált. Így már az első túrán tapasztaltuk, hogy az addig általa rizikósnak vélt terepen is magabiztosabban mozog. Ez több szempontból is lényeges, de ezt már nem fejteném ki bővebben, lévén így is elég hosszan szövegelek már. :D Az egész túra tempósabb volt, könnyebben haladtunk, pedig nagy lankás emelkedőn próbáltuk ki őket. (Dobogókő - Pilisszentkereszt szakasz). Gondolom egy húzósabb szakasz estében még jobban megbecsüljük majd. Szóval szülői áldást kapott az eszköz. Talán fokozott odafigyelést érdemel ha elragadja a fantázia a srácokat, de mindenképpen ajánlott. Ja, és az adóval csökkentett ára egészségpénztár által elszámolható!

• Ülőke: Az Ebayen rendeltem, mindössze 340 Ft-ért. "Kínai csoda", de jól használható. Nyirkosabb, hidegebb időben jól jön egy szigetelő réteg a popsi alá. Mérete 38×27 cm, így még nekem is jó. Harmonikaszerűen összecsukható, így kis helyen elfér az apróságok zsákjában is, ráadásul súlya szinte semmi nincs. Szokás szerint egy tesztdarabot rendeltem, most úton van a másik három. ;)